Hauptpartner
Trägerschaft
Avert il tunnel da basa dal Gottard per il traffic
In term impurtant en l'istorgia dal traffic svizra
Cun la midada da l'urari ils 11 da december 2016 han las VFF avert il tunnel da basa dal Gottard per il traffic. Uschia po il temp da viadi sin l'axa nord-sid dal Gottard vegnir reducì per var 30 minutas. Mintga di van circa 50 trens da persunas tras il tunnel dal tschientaner. Ed empè da 160 trens da vitgira pon en l'avegnir circular 210 trens a di.
Ulteriuras infurmaziuns sbb.ch
La Svizra festivescha il tunnel da basa dal Gottard
Suenter la festa d'avertura uffiziala il 1. da zercladur 2016 ha gì lieu la fin d'emna dals 4/5 da zercladur 2016 ina gronda festa populara a Rynächt, Erstfeld, Pollegio e Biasca. Passa 80'000 visitaders da tut las parts dal pajais e da l'exteriur vischin èn arrivads en ils quatter lieus da festa al Gottard. Las festas a las staziuns dad Aarau, Berna, Bienna, Genevra, Winterthur e Turitg han visità var 25'000 persunas.
Künstlerische Aktionen Eröffnungsfeierlichkeiten
Am 1. Juni 2016 finden an den Portalen des Gotthardbasis-Tunnels künstlerische Aktionen statt. Mit musikalischen, choreographischen und bildnerischen Mitteln soll die Öffentlichkeit auf das Bauwerk und dessen Bedeutung sensibilisiert werden. Teile des künstlerischen Eröffnungsprogramms werden auch an den Publikumsanlässen (4. und 5. Juni 2016) zu sehen sein.
Das Team, welches die künstlerischen Aktionen durchführt, wird geleitet von Theaterregisseur Volker Hesse – in der Schweiz bekannt als Direktor des Zürcher Neumarkttheaters 1993-99, durch Inszenierungen in Bern und Basel, durch grosse Laienprojekte in der Innerschweiz (Einsiedler Welttheater 2000 und 2007, Altdorfer „Tell“ 2008 und 2012).
TV Spot Gottardo 2016
Istorgia
Da la skizza fin a la construcziun dal tunnel da basa dal Gottard
Tras la construcziun d'ina viafier planiva tras las Alps ha la Svizra scrit in pitschen chapitel istorgia dal traffic. Da l'emprima skizza per in tunnel da basa tranter Amsteg e Bodio l'onn 1947 fin a la perfuraziun principala tranter Sedrun e Faido l'onn 2010 han las stgomias dentant adina puspè stuì vegnir messas da nov: La recessiun dals onns settanta e la discordia tranter ils aderents da differentas variantas han bloccà la construcziun dal tunnel durant decennis.
Cifras e fatgs
17 onns fin a l'avertura...
Cifras e fatgs
Ina maschina da perfurar tunnels d'ina lunghezza da 410 meters sco «fabrica rullanta»...
La maschina da perfurar il tunnel dal Gottard era circa uschè lunga sco quatter plazzas da ballape messas ina suenter l'autra. Il chau da ses tarader rumpeva giu il crap che vegniva manà davent cun in roda da palas sur ina tschinta da transport. Differents mecanissems da segirezza protegivan cunter crappa che sa distatgava dal grip. En la maschina sa chattavan tut las materialias che vegnivan duvradas – saja quai per proveder il tarader dal tunnel, per transportar davent il material d'exchavaziun ed auter pli.
Cifras e fatgs
28,2 milliuns tonnas material d'exchavaziun...
Cifras e fatgs
43 800 uras nonstop per installar il vial fix...
Cifras e fatgs
325 trens per di...
Cifras e fatgs
45 minutas pli svelt a Lugano...
Ch'il temp da viadi sa reducescha, sentan ins pass per pass a partir da l'onn 2016. Suenter la terminaziun da las lavurs sin l'entira axa dal Gottard (incl. tunnel da basa dal Ceneri e trajects d'access) spargnan las passagieras ed ils passagiers var 45 minutas per il viadi da Turitg a Lugano u viceversa.